Khamis, 12 Mei 2011

Mengenal Abjad

        Seoarang rakan saya memberitahu masalah ade beberapa orang muridnya yang belum boleh mengenalpasti abjad kecil dan besar. Saya faham perkara ini biasa berlaku kerana kebolehan murid adalah berbeza-beza. Jadi saya menyarankan kepadanya agar dalam seminggu hanya ajar 1 atau 2 pasang abjad kecil dan besar sahaja. Dalam waktu seminggu itu saya menyarankan kepada rakan saya agar murid diberi pelbagai aktiviti yang menarik berkaitan huruf yang di ajar. Contoh aktiviti yang boleh dijalankan seperti kolaj, mewarna, kraf dan sebagainya mengikut kreativiti guru.

    Di bawah ini bahan-bahan yang boleh digunakan untuk mengajar abjad. Bahan ini saya dapat semasa berkursus. semoga bahan ini dapat membantu rakan-rakan yang lain.

 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...