Rabu, 20 April 2011

Bacalah Sayang

     Di sini juga saya dah uploadkan power point buku bacalah sayang dari Kementerian Pendidikan.  Terdapat dua buku dalam simpanan saya ni.

    Buku yang pertama ialah buku Bacaan Sayang yang mengandungi petikan cerita pendek dengan tulisan berwarna mengikut suku kata serta beberapa soalan pemahaman yang mudah.Buku ini sesuai untuk murid yang baru lepas Sarinagan LINUS.  

BUKU BACAAN SAYANG

    Manakala, sebuah lagi buku membolehkan murid menyebut suku kata dan seterusnya membatangkan perkataan berdasarkan gambar. Setiap suku kata ditulis dengan warna yang berbeza untuk memeudahkan murid menyebutnya. Selepas membatangkan suku kata murid juga boleh beberapa ayat pendek berkenaan dengan perkataan yang disebutnya. Buku ini sesuai untuk murid-murid LINUS.  
BACALAH SAYANG (SUKU KATA)     
  Saya berharap perkongsian yang tak seberapa ni boleh membantu guru diluar sana...

5 ulasan:

  1. terima kasih cikgu eyta..mmg sungguh bermakna perkongsi dalam blog cikgu nie....semoga cikgu sentiasa dlm rahmat dan berjaya dlm mendidik anak bangsa...

    BalasPadam
  2. terima kasih cikgu eyta kerana banyak memberi tips2 yang berguna kepada saya.. semoga allah merahmati cikgu dunia akhirat.. di atas ilmu yg cikgu turunkan..

    BalasPadam
  3. Salam. Terima kasih yang tak terhingga saya ucapkan kepada cikgu kerana membenarkan saya memasuki blog cikgu untuk mendapatkan beberapa bahan yang sesuai sebagai rujukan pengajaran saya.

    BalasPadam
  4. terima kasih kerana ruangan anda banyak membantu saya

    BalasPadam
  5. ada buku cerita pendek (kvkv, kvkvk ) ka cikgu?

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...