Khamis, 14 April 2011

Baru Ku Tau Nikmatnya...

     Saya ni dulu mempunyai tabiat yang buruk iaitu memandu laju tak kira dimana pun terutamanya di lebuh raya. Sehinggakan saya pernah memandu dengan menekan minyak sampai habis dah tak boleh tekan lagi dah di lebuh raya. Kereta kancil 850cc pun boleh potong kereta yang hebat2. saya selalu memandu sehingga 140 km/j.     
    
       Bila saya kawin malu pulak dengan suami saya sebab di pandu kereta tenang je tade pun nak kelam-kabut...Suami saya memang seorang pemandu yang berhemah tak macam saya ni....huhuhu. Suami, ayah, mak dan ramai lagi selalu nasihatkan saya tapi masuk telinga kanan keluar telingga kiri.

      Namun sejak 4 bulan ni tiba-tiba sahaja saya hilang nafsu nak drive laju-laju, Alhamdulillah....syukur Allah beri saya hidayah tuk berubah agaknya. Sekarang ni saya rasa lebih tenang la drive perlahan. Sekarang ni saya hanya memandu tidak lebih 80km/j di jalan raya dan kurang dari 40km/j di jalan kampung....

        Sekarang ni setiap pagi saya dapat menghirup udara segar dan menikmati pemandangan waktu pagi yang menenangkan.....Barulah Ku Tahu Nikmat sebenar memandu dengan berhemah....

    

    

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...